Založ si blog

Archív: december, 2022

Garderóba – cudzie slovo alebo archaizmus? RTVS-Výstava kostýmov

Myslím si, že sa dnes slová garderóba, garderobier, garderobierka vyskytujú pomerne málo, nanajvýš v súvislosti s divadlom. Ja si pod pojmom garderóba predstavujem honosné šaty, kostýmy, uniformy z konca 19. a zo začiatku 20. storočia. Dnes som si k slovu GARDERÓBA pridala slovíčko ČAROVNÁ. Taký pocit som mala z výstavy v priestorov RTVS […]

Pokračovanie článku

Zemiakové pochúťky- Zemiakové placky zo surových zemiakov. Skúsili ste pridať sneh z bielkov?

V našej rodine majú zemiaky významné miesto. Iba k masteniu pristupujeme šetrne. Pripravujeme ich na rôzny spôsob. Varíme, dusíme, pečieme, opekáme, ale aj vyprážame. Všetko s mierou! Recepty mám prevažne z mojej pôvodnej rodiny, od dedka, od mamy a od manželovej mamy, ktorá pochádzala z Moravy. Výborne varila i piekla. Zemiakové placky zo surových […]

Pokračovanie článku

Zemiakové pochúťky – Zemiakové šúľance. „Špinavé“?

Šúľance s makom – tomuto jedlu sme sa ako deti potešili. Chcela som urobiť radosť aj môjmu synovi. Raz, keď som ich uvarila (ešte chodil do škôlky) a naservírovala, v tom momente zazvonil telefón, musela som k nemu odbehnúť. Mobily ešte neboli a pevnú linku sme mali v chodbe. Aké bolo moje prekvapenie, keď som sa vrátila do kuchyne a môj syn šúľance […]

Pokračovanie článku
884. deň: Dve rany pre Kremeľ: Ukrajinci zasiahli základňu na Kryme, Brusel poslal Kyjevu 1,5 miliardy eur zo zhabaných aktív

884. deň: Dve rany pre Kremeľ: Ukrajinci zasiahli základňu na Kryme, Brusel poslal Kyjevu 1,5 miliardy eur zo zhabaných aktív

26.07.2024 06:00

Kyjev chce ľudí, ktorí boli odsúdení za kolaboráciu s Ruskom, vymieňať za zajatých Ukrajincov.

Cielené útoky na parížske stanice: Premávka je silne narušená, pre nahlásenú bombu evakuovali letisko

Cielené útoky na parížske stanice: Premávka je silne narušená, pre nahlásenú bombu evakuovali letisko

26.07.2024 09:04

Situácia je najnapätejšia na stanici Montparnasse. Vecou sa už zaoberajú kriminalisti.

Takto bude vyzerať nová vojenská nemocnica v Prešove. Kaliňák chce, aby bola hotová už o tri roky

Takto bude vyzerať nová vojenská nemocnica v Prešove. Kaliňák chce, aby bola hotová už o tri roky

26.07.2024 06:00

Minister obrany priamo hovorí, že šetriť na takom dôležitom strategickom projekte sa neoplatí.

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

anina

Svet robí cestu ľuďom, ktorí vedia kam idú. (Ralph Waldo Emerson)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 135
Celková čítanosť: 254911x
Priemerná čítanosť článkov: 1888x

Autor blogu