Založ si blog

Kúpele Turčianske Teplice – Jedinečná liečivá voda

Všetci vnímame a prežívame aktuálnu situácia inak. Toto je môj pohľad a môj názor na pobyt v Turčianskych Tepliciach. Utvrdil ma v tom, že ľudia čoraz viac dbajú o svoje zdravie, pravda každý podľa svojich možnosti.

Niekto si chce „dobiť baterky“, iný očakáva zlepšenie narušeného zdravia.  Liečivá voda má širokospektrálne účinky, a preto je veľmi vyhľadávaná bez ohľadu na vek.

Pomáha nám s rôznymi ochoreniami, najmä s pohybovými, neurologickými, urologickými, tráviacimi, gynekologickými i onkologickými. V ostatnom čase aj s post covidovými problémami. Voda pomáha vďaka  vysokému obsahu minerálnych látok.

Počas môjho 21- dňového pobytu som sa stretla rôznymi ľuďmi. Niektorí mali pobyt schválený zdravotnou poisťovňou zo skupiny A alebo B. Ďalší mali zakúpené krátkodobé pobyty od 2 do 10 noci – individuálne i skupinovo. Rodičia s deťmi, starí rodičia s vnúčatami, priateľky, ktoré sa tu stretávajú pravidelne niekoľko rokov. Veľa seniorov tam absolvovalo pobyt na poukazy z  Jednoty dôchodcov Slovenska.

Každý si  to užíval  v rámci svojich možnosti. Ľudia po operácii, po úrazoch a tiež veľa rodičov s deťmi, žiaľ s telesným i mentálnym postihnutím. Práve tam si človek uvedomí, aké veľké šťastie je mať zdravé dieťa a tiež, aké veľké šťastie je mať relatívne dobré zdravie zodpovedajúce veku.

Veľa ľudí navštevuje tieto kúpele práve pre účinky vody. Turčianska minerálna voda je hydro-uhličitano-horečnato-vápenatá -1524 mg/l. Procedúry predpísané lekárom i pobyt v SPA AQUAPARKu, dokonca i na predpis lekára, ktorý sa líšil od úhrady ZP. 45 minútové, až 3 hodinové vstupy. Tiež sme tu mali organizované cvičenie vo vode s fyzioterapeutom, jedna z procedúr v rámci kúpeľnej liečby.

Ja som si zvykla 45 min. prepísaný pobyt nastaviť – dokúpiť  o 1 hodinu, prípadne som si dokúpila 3 hodinový vstup, na ktorý som mala v rámci kúpeľnej liečby zľavu. Pravda, iba vtedy, ak mi to čas medzi procedúrami dovolil a rozhodne nie počas víkendu. Vtedy som radšej trávila čas prechádzkami v prírode a pobytom v parku. Zastavila som pri fontáne, prechádzala sa popri zurčiacom potôčiku, posedela si na lavičke a vnímala atmosféru kúpeľného mesta. Myslím si, že takto trávený čas dopĺňa liečebné procedúry a pozitívne ovplyvňuje zdravie. U mňa to platilo určite.

Ešte sa zastavím  v SPA AQUAPARKU.  Žiaľ, pre alergiu na slnko  som bola nútená využívať iba vnútorné priestory.

Červený sedací kľudový kúpeľ s 38 °C vody – využíva sa 100% termálna  liečivá voda. Maximálny pobyt 20 min. Nie je vhodný pre deti do 15 rokov, že to ignorovali deti to som vedela pochopiť, ale s malými deťmi vstupovali do bazéna aj rodičia, to už bolo na zamyslenie.

Ľudový kúpeľ  – liečebno -rehabilitačný kúpeľ – dá sa v ňom zaplávať, cvičiť vo vode alebo využívať trysky okolo bazéna. Ponúka viac-menej pasívny oddych, rovnako ako vírivka.

Vonku je toho oveľa viac. Plavecký 25 m bazén s rôznymi vodnými chrličmi a masážnymi tryskami. Divoká rieka, hojdací záliv, vodné delo, MovieTobogan… Naozaj množstvo vodnej zábavy.

Každý návštevník kúpeľov hodnotí pobyt podľa svojho pocitu, kontaktu so zdravotníckymi pracovníkmi, pracovníkmi kuchyne, recepcie či pracovníkmi  ďalších doplnkových služieb….

Zlatú 3 hodinovú kúru som neskúsila. Zrejme ani neskúsim… Napriek tomu môžem povedať, že som v kúpeľoch bola  spokojná. Stretla som príjemných ľudí, až na malú výnimku. Ibaže to tiež patrí k životu. Nič nie je biele, nič nie je čierne. Najdôležitejšie, zo všetkého je, že sa mi zlepšil zdravotný stav. Pri príchode do kúpeľov som chodila po schodoch krok/sun/krok, po čase  som  už aj  po schodoch kráčala, dokonca pri prameni, aj bez zábradlia. K prameňu som chodila pravidelne a dodržiavala pitný režim. Už len pokračovať a upevňovať svoje zdravie. Verím, že mi to vydrží, čo najdlhšie.

Dovolím si povedať, že každý, kto túži po oddychu a potrebuje podporiť svoje zdravie Turčianske Teplice sú výbornou príležitosťou. Ak by ste sa ma opýtali či ich odporúčam moja odpoveď by bola jednoznačne ÁNO.

Na záver pridám par fotografii z prostredia, ktoré bolo mojou súčasťou počas liečebného pobytu a  ktoré mi spríjemňovalo horúce letné dni. Peknú spomienku mám aj na Turčianske dožinkové slávnosti, ktoré sa konali v poledný víkend môjho pobytu.

Poznámka: autorka blogu je aj autorkou fotografii

Víno pije, vodu káže alebo Reči sa hovoria, chlieb sa je…

20.04.2024

Začala som slovenskými prísloviami, pokračovať by som chcela generačnými problémami. Mám pocit, akoby sa pomyslené generačné nožnice roztvárali stále viac a viac. Nechápem autorov niektorých internetových, zvukových a printových príspevkov, ktorí neváhajú prilievať „olej do ohňa“. Iste, nič nie je biele, ani čierne, ale zovšeobecňovať problémy [...]

Život a smrť – krehká hranica

15.04.2024

Existuje vôbec hranica medzi životom a smrťou? Nechcem navodiť situáciu filozofických, či náboženských otázok. Skôr sa chcem zamýšľať nad zlomovými životnými situáciami v dôsledku, ktorých život končí a nastáva smrť. Život je to najdrahšie, čo máme a dostaneme ho iba raz. Často sa stretávam sa tým, že ľudia prirovnávajú svoj život [...]

Propaganda, propaguj, rozširuj…

11.04.2024

Komu, čo vyhovuje to propaguje, rozširuje… Myslím si, že sa to týka aj volebného práva a práva mať názor. Mám pocit, že si to vysvetľujeme každý po svojom. „Volebné právo je všeobecné, rovné a priame, a vykonáva sa tajným hlasovaním. Podmienky výkonu volebného práva ustanoví zákon“ (Ústava SR). Názor – mienka, pohľad, [...]

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

anina

Svet robí cestu ľuďom, ktorí vedia kam idú. (Ralph Waldo Emerson)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 125
Celková čítanosť: 228161x
Priemerná čítanosť článkov: 1825x

Autor blogu