Založ si blog

Kozmická Láska…

       Stalo sa vám niečo podobné ako mne? Neraz som chytila do ruky knihu, ktorú mi odporučila  priateľka, v tomto prípade lektorka. Cítila som sa sklamaná, ak ma kniha „na prvú dobrú“ vôbec neoslovila. Nebolo to po prvý raz. K niektorej knihe som sa vrátila so značným odstupom času, možno v rozpätí 1 až 3 rokov. Asi som potrebovala čas na jej prijatie, na moje dozretie.

       S knihou Kozmická Láska – galaktické spomienky duše, od  Moniky Jakubeczovej som to mala trochu inak. Tiež som ju  niekoľko razy začala čítať. Chytila a pustila. Opäť som sa k nej vrátila, tento raz  asi po polroku.

      Začítala som sa a našla som hneď v úvode knihy, kde autorka sprístupňuje  rozhovor matky – psychoterapeutky a jej dcéry Mariky, určité paralely s vlastnými zážitkami, ale aj  s odpozorovanými príbehmi zo života.

       Mala som tu knihu otvoriť, začítať sa práve ja? Verím, že  sa v tých príbehoch našlo veľa ďalších a ďalších čitateľov? Možno sú tie príbehy univerzálne. Zrejme je to zámer autorky, aby  každý čitateľ mal možnosť zobrať si z knihy to, čo je schopný prijať, a čo práve potrebuje.

Vyberám z textu knihy: „Boh od nás nechce, aby sme trpeli. Boh je milostivý“, tak som bola aj ja kedysi vedená svojou matkou. Tak som vnímala Boha, ibaže potom sa môj život zmenil. Zmenili ma okolnosti. Moji príbuzní, ktorí sa prezentovali, ako hlboko veriaci v Boha to  nevyjadrovali svojim životom, vzťahom k iným ľuďom a najmä nie ku mne. To ma ranilo. Nepopieram, že som sa zmenila aj vplyvom doby, ktorá nastala vo vzťahu k náboženstvu, hoci ma vtedy nikto neovplyvňoval. To bolo  moje rozhodnutie.

Akceptujem ľudí, ktorí sa hlásia k svojej viere, ktorí sú praktizujúci veriaci.Chodia do kostola, prijímajú sviatosti… Obdivujem umelcov, športovcov, ktorí sa pred dôležitým vystúpením verejne prežehnajú. Tiež poznám veľa ľudí, ktorí sa  modlia, ale nemajú pocit, že im Boh pomáha. Sú z toho zmätení, ťažko prijímajú to, čo im život priniesol. Pýtajú sa prečo?

Ako je to vlastne? Je pravda, že postihnuté dieťa prichádza na tento svet pomôcť očistiť rodovú líniu?  Prečo je  to tak, ak je pravda, že život si plánujeme pred narodením a tiež si vyberáme  rodičov? Často sa zamýšľam nad rodinou, nad dieťaťom, ktoré prišlo na tento svet s  trápením vážnej, nevyliečiteľnej choroby, s telesným alebo psychický postihnutím. Prečo otec opustí matku s chorým dieťaťom najmä, ak potrebuje 24 – hodinovú starostlivosť?

Vrátim sa k úvodu knihy Kozmická Láska. Veľmi blízky mi bol príbeh matky, dcéry a syna, ktorý bol ovplyvňovaný nízkymi energiami syna. Viac chorý alebo viac zlý človek, ktorý zneužíval láskavosť matky? Každý by mal pomáhať iba do tej miery, aby pomoc neničila  jeho. Matka nedokázala nechať ísť syna vlastnou cestou. Nemala na to odvahu a poradiť si nedala. Ibaže práve to by bola bývala naozajstná pomoc. Odsunula vlastné potreby a vzťah s dcérou na vedľajšiu koľaj.

Ďalší príbeh, ktorý riešila Marika s matkou sa týkal ženy, ktorá si nechala svojim manželom „odsávať “ životnú energiu. Mala sa chrániť, a predsa jej dlho trvalo, kým tak dokázala urobiť.

Zaujal ma aj príbeh manželov, ktorí nemali šancu splodiť potomka. Rozišli sa a žena túžiaca po dieťati si našla nového partnera. Otehotnela, ale tento ju nechal hneď na začiatku tehotenstva. Splnil sa jej veľký sen. Stala sa matkou, ale syna vychovávala sama. Jej príbeh skončil šťastne, hoci až, ako 45 ročná sa zbavila strachu z nového vzťahu. Do života jej vstúpil muž, s ktorým tvorila šťastný pár.

Často si ľudia kladú, otázku prečo má Boh pre niekoho pripravené zázraky a pre iného nie? Prečo ľudia trpia k vôli inej osobe? Ako to majú zvládnuť? Nájdeme odpoveď v knihe?

To som priblížila iba prvých pár strán. Až potom nasleduje obsah toho, čo matka odovzdala Marike so želaním, aby jej kniha pomohla nájsť odpoveď na otázky, ktoré jej, ako matka a psychoterapeutka nestihla dať skôr,  ako umrela na ťažkú, nevyliečiteľnú chorobu.

Teraz je na vás, či sa chcete do knihy začítať. Ani Marika, hneď po pohrebe knihu neprečíta, stalo sa tak s odstupom času.

Z obalu sa dozvedáme: „Kniha Kozmická Láska je román nielen o láske dvoch duší, ktoré sa nájdu, zaľúbia, žijú nádherný život, osud ich však rozdelí a začnú hľadať cestu k opätovnému stretnutiu. Hovorí aj o večnej láske, ktorú všetci hľadáme a túžime zažiť. Príbehy a udalosti sú opísané z pohľadu vyšších dimenzií, anjelov a iných svetelných bytosti.“ Určite to nie je literatúra pre každého.

Rozhodnutie je na Vás či budete pokračovať v čítaní Kozmickej Lásky, či ju prečítate „na prvú dobrú“. Možno ju odložíte na dobu neurčitú a možno sa po prečítaní podelíte o svoje dojmy a pocity.

Myšlienka na záver:

“V prípade dobrých kníh, nejde o to, koľkými z nich prejdete skrz na skrz. Ide o to, koľko z nich prejde skrz na skrz priamo do vás.” Mortimer J. Adler

Poznámka: autorka blogu je autorkou obrázku – upravené v PowerPoint

Víno pije, vodu káže alebo Reči sa hovoria, chlieb sa je…

20.04.2024

Začala som slovenskými prísloviami, pokračovať by som chcela generačnými problémami. Mám pocit, akoby sa pomyslené generačné nožnice roztvárali stále viac a viac. Nechápem autorov niektorých internetových, zvukových a printových príspevkov, ktorí neváhajú prilievať „olej do ohňa“. Iste, nič nie je biele, ani čierne, ale zovšeobecňovať problémy [...]

Život a smrť – krehká hranica

15.04.2024

Existuje vôbec hranica medzi životom a smrťou? Nechcem navodiť situáciu filozofických, či náboženských otázok. Skôr sa chcem zamýšľať nad zlomovými životnými situáciami v dôsledku, ktorých život končí a nastáva smrť. Život je to najdrahšie, čo máme a dostaneme ho iba raz. Často sa stretávam sa tým, že ľudia prirovnávajú svoj život [...]

Propaganda, propaguj, rozširuj…

11.04.2024

Komu, čo vyhovuje to propaguje, rozširuje… Myslím si, že sa to týka aj volebného práva a práva mať názor. Mám pocit, že si to vysvetľujeme každý po svojom. „Volebné právo je všeobecné, rovné a priame, a vykonáva sa tajným hlasovaním. Podmienky výkonu volebného práva ustanoví zákon“ (Ústava SR). Názor – mienka, pohľad, [...]

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

ATACMS, Ukrajina

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

23.04.2024 06:00

Už tento týždeň by Ukrajina mohla z USA dostať ďalekonosné Armádne taktické raketové systémy – ATACMS.

Marina Francisti, Ana Meši

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

23.04.2024 06:00

Stomatologičky zo Srbska nám priblížili, čo láka Slovákov do ich ambulancií.

anina

Svet robí cestu ľuďom, ktorí vedia kam idú. (Ralph Waldo Emerson)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 125
Celková čítanosť: 227817x
Priemerná čítanosť článkov: 1823x

Autor blogu