Založ si blog

Vieme hovoriť, vieme písať. Znamena to, že vieme aj komunikovať?

Nič nové na svete: hádky, konflikty, názorové nezhody často vznikajú, ako dôsledok komunikácie. Presviedčajú ma o tom debaty na rôznych úrovniach. Podľa môjho názoru to platí v reálnom živote i v tomto virtuálnom.

Paradoxom doby sa stáva, že  zdrojom konfliktov  je komunikácia, resp. spôsob komunikácie a pritom by efektívna verbálna, neverbálna, či písomná komunikácia mala konfliktom účinne prechádzať.

Ďalším problémom je, že sa nepočúvame. Máme jeden jazyk a dve uši. Počúvanie by vraj malo tvoriť až 60 %, napriek tomu je všeobecne známe, že počúvanie je najslabšou stránkou komunikácie. Navyše, počúvame iba to, čo chceme. Niekedy mi to pripadá tak, že  sa v debatách stretávajú dve „hluché duše“ alebo „jeden  to točí o voze a druhý o koze“.

Vždy, keď si vyberám tému na svoj blog v duchu si opakujem definíciu slova „blogér“. Uvedomujem si, že vstupujem do verejného priestoru, snažím sa, aby moje slová boli uvážené, aby som nevystupovala provokačne, poburujúco, aby som čitateľa v žiadnom prípade nepodceňovala a  neurazila. Úmyselne sa vyhýbam témam a debate, ktoré sa zaoberajú politikou a náboženstvom.

Chcem byť autorom, ktorý sa podelí o svoje vlastné životné skúsenosti, názory a úvahy. Ibaže,  nie som si istá, že to tak vnímajú aj všetci čitatelia, a hlavne  nie všetci diskutujúci. Ja osobne môžem byť zodpovedná za to, čo napíšem. Aby to  bolo v súlade s etickými princípmi, aby moje informácie vyplývali z objektívnych, dôveryhodných zdrojov. Snažím sa rešpektovať autorské práva. Ako si moje slová vysvetlí čitateľ, to už je mimo mňa. Čitateľská gramotnosť, pochopenie textu je na každom z nás.

Napriek mojej úprimnej snahe som sa opakovane presvedčila, že nech je môj zámer akokoľvek dobromyseľný, i tak sa nájde niekto, kto sa chytí  jedného slova, jednej vety… To by mi nevadilo, môžeme mať iný názor, nemusíme byť v zhode, ale urážať, zosmiešňovať, bezdôvodne pochybovať o mojich schopnostiach by nemusel. Takmer každý si pestuje svoje Ego, to akceptujem. Každý chce byť úspešný. Ibaže hladiť si svoje Ego (inak to neviem označiť) na účet iného nie je fér. Bolo by to v rozpore s logikou môjho snaženia, ak som prostredníctvom blogovania túžila po znevažovaní svojej osoby.

Prečo som išla na blog? Chcela som prinášať pozitívnu energiu, možno aj motivovať. Videla som príležitosť na niečo poukázať, možno vyzvať k zmysluplnej zmene. Chcela som vo svojej práci vidieť príležitosť, ako rozdávať svoju pozitívnu energiu, či nadšenie pre niektorú tému. Sama sa pritom zdokonaľujem, vyhľadávam nové informácie, rozširujem si svoj vedomostný obzor.

Byť blogérom nie je ľahké, napriek tomu sa ešte nevzdávam. Ak nebudem odpovedať na debatu neznamená to, že to ignorujem, iba si v niektorých prípadoch poviem, že nemusím na všetko reagovať. Nenechám sa oberať o energiu, ktorú môžem venovať  na zmysluplnejšie činnosti.

Víno pije, vodu káže alebo Reči sa hovoria, chlieb sa je…

20.04.2024

Začala som slovenskými prísloviami, pokračovať by som chcela generačnými problémami. Mám pocit, akoby sa pomyslené generačné nožnice roztvárali stále viac a viac. Nechápem autorov niektorých internetových, zvukových a printových príspevkov, ktorí neváhajú prilievať „olej do ohňa“. Iste, nič nie je biele, ani čierne, ale zovšeobecňovať problémy [...]

Život a smrť – krehká hranica

15.04.2024

Existuje vôbec hranica medzi životom a smrťou? Nechcem navodiť situáciu filozofických, či náboženských otázok. Skôr sa chcem zamýšľať nad zlomovými životnými situáciami v dôsledku, ktorých život končí a nastáva smrť. Život je to najdrahšie, čo máme a dostaneme ho iba raz. Často sa stretávam sa tým, že ľudia prirovnávajú svoj život [...]

Propaganda, propaguj, rozširuj…

11.04.2024

Komu, čo vyhovuje to propaguje, rozširuje… Myslím si, že sa to týka aj volebného práva a práva mať názor. Mám pocit, že si to vysvetľujeme každý po svojom. „Volebné právo je všeobecné, rovné a priame, a vykonáva sa tajným hlasovaním. Podmienky výkonu volebného práva ustanoví zákon“ (Ústava SR). Názor – mienka, pohľad, [...]

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

anina

Svet robí cestu ľuďom, ktorí vedia kam idú. (Ralph Waldo Emerson)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 125
Celková čítanosť: 228488x
Priemerná čítanosť článkov: 1828x

Autor blogu