Aj stromy komunikujú, majú pocity, emócie, pamäť… Ako sme na tom my?

Dnes sa chcem prihovoriť hlavne mojej generácii (+ – ) Generácii, ktorá je označovaná, ako GENERÁCIA BOOMERS, teda  nám narodeným po druhej svetovej vojne v rokoch 1946 -1964. Som jedna z vás. Narodila som sa v bývalom Československu. Srdcom Slovenka.

Často nás označujú,  ako „deti vojny“, vraj sme sa narodili v tieni vojny. Tiež  sa nám dostáva prívlastok „nemoderní“, ale to už zaváňa medzigeneračným napätím. Nie je pravda, že by sme sa ťažko prispôsobovali. Veľa sme zažili a veľa si pamätáme. Nenariekam, iba mám pocit, že treba o tom hovoriť.

Hovorí sa, že pamäť je ako strom. Možno ste čítali, možno ste počuli o tom, že aj „stromy majú pamäť, vymieňajú si posolstva, cítia bolesť, zažívajú emócie, píše o tom nemecký lesník Peter Wohleben, autor besceleru TAJNÝ ŽIVOT.“

Dovolím si citovať: „V lese sa dejú pozoruhodné veci: stromy navzájom komunikujú. Láskyplne opatrujú svojich potomkov a ošetrujú starých a chorých susedov. Stromy majú pocity, emócie, pamäť. Zdá sa vám to neuveriteľné? Je to však pravda!“

Ako sa správame my? Rozhádaní – naľavo, napravo. Nič nám nie je dobré, s ničím nie sme spokojní. Mnohí postupujú podľa zásady: „Čím horšie, tým lepšie.“ Konšpirujú, vymýšľajú, prekrúcajú históriu, urážajú, zneisťujú… Dnes je ťažko nájsť pravdu, lebo  narážame skôr na „tvrdenie proti tvrdeniu.“ Ešte som nezažila, aby niektorý kritik, okrem kritizovania, urobil aj niečo zmysluplné alebo aspoň prišiel s návrhom, ktorý by dal v danej dobe, v konkrétnej situácii  realizovať  hlavne v prospech nás, v prospech každej generácie. Ak si niekto myslí, že sa niečo vyrieši na sociálnej sieti, dovolím si povedať, že je žije v hlbokom omyle. Nie je ďaleko od omylu, ani ten , čo si myslí že niekto dá túto spoločnosť „do richtigu“. Ťažko…

Mám rada ľudí, ale v ostatnom čase mám pocit, že by bolo správnejšie stiahnuť sa, kdesi sa ukryť. Asi najlepšie hlboko v niekde v prírode. Príroda je oveľa múdrejšia (viď stromy),  ako my všetci dokopy. Ibaže, nie vždy sa dá ukryť, a nie vždy je správne utekať od problémov. Nakoniec vždy môžeme niečo urobiť. Viac si uvedomovať svoje emócie, svoje postoje, svoje reakcie na situácie, ktoré prežívame, urobiť zmeny a začať od seba.

Nie som samoľúba, aj ja mám tienisté stránky, ibaže vždy sa snažila a snažím k ľuďom pristupovať tak, ako očakávam, že tiež  budú  rovnako pristupovať ku mne. No, nefunguje to! Čo teda môžem/môžeme pre seba urobiť? Pár nasledovných slov je skôr o mne:

  • Definitívne som sa rozhodla, že si budem VYBERAŤ medzi ľuďmi, medzi spoločnosťou, v ktorej budem tráviť svoj čas. Mám na to vek i podmienky. Nič ma nelimituje. Často mám silný pocit, že niekedy „dávam viac, ako dostávam“. Samozrejme nehovorím o materiálnych hodnotách. Okolie si na našu  ochotu, empatiu rýchlo zvykne…
  • Povedala som si, že už nebudem HĽADAŤ ľudí, ktorí  v reálnom živote i na sociálnej sieti nehľadajú mňa. Načo mi je 290 FB priateľov, keď komunikujem cca so 40-timi? Nakoniec, možno je to reálne číslo na vzájomnú komunikáciu. Či…? Možno niekto občas „nakukne“, ale nezastaví sa. Vraj chce byť inkognito. Musím s potešením konštatovať, že medzi tými 40-timi mám takých priateľov, ktorí by mi veľmi chýbali. MOJE SPRIAZNENÉ DUŠE.
  • Opäť som začala veriť vo svojho niekdajšieho priateľa –  INTUÍCIU. Určite sa aj vám stáva, že si poviete vedel/vedela som to, a predsa som tak neurobil/neurobila. Iste, treba zvažovať, kedy sa spoľahnúť racionálnu úvahu a kedy na intuíciu, Kedysi mi to fungovalo, na  svoju intuíciu som sa mohla spoľahnúť.
  • Určite sa budem snažiť s plnou vážnosťou vyhýbať negatívnym ľuďom a vyhľadávať pozitívnych, ľudí naladených rovnako, ako som ja a hlavne s rovnakými, resp. podobnými hodnotami. Ubližuje mi, ak napríklad strávim niekoľko dní s človekom/ľuďmi, ktorí ma nedokázali obohatiť. Naopak, ak to bola to pre mňa trauma. Tak prečo si vedome ubližovať?
  • Tiež som si položila otázku (dúfam, že naposledy): „Kto ma bude rešpektovať, ak nie ja, sama seba? Zaslúžim si byť na prvom mieste!“

Čo hovoríte na moju úvahu? Ako to máte vy, viete poradiť? Neobávam sa kritiky, prijmem ju, ak to bude kritika úprimná a v norme slušnosti. V takom prípade verím, že ma  taká kritika správne posunie v mojich úvahách a hlavne v mojom živote. Verím, že nikdy nie je neskoro. Ďakujem za váš čas a za čítanie s porozumením.

KDE JE PRAVDA A ČO JE PRAVDA?

19.10.2024

Položila som si rečnícku otázku, na ktorú zrejme nedokážem dať odpoveď. Nefandím si, hoci na druhej strane poruším svoju zásadu. Neraz som deklarovala, že sa vyhýbam verejnej diskusii o politike a náboženstve. Názor na tieto oblasti života sú iba moje, zatvorené v 13. komnate. Vyberám si ľudí a komunitu, kde by som sa chcela a hlavne mohla [...]

Zaslúži, či nezaslúži si slovo gramotnosť našu pozornosť?

19.09.2024

K dôstojnému životu určite patrí gramotnosť, ktorú v užšom slova zmysle môžeme definovať, ako zručnosti, schopnosť písania, čítania, vrátane porozumenia prečítaného textu. GRAMOTNOSŤ má dokonca aj svoj medzinárodný deň – 8. SEPTEMBER. Tento rok som to, žiaľ, v termíne nestihla. Faktom je, že deň za dňom ubieha príliš [...]

BÁJKY, ktoré nesú v sebe posolstvo: O líške a strapci hrozna (3)

15.09.2024

Chcete sa so mnou po TRETÍ RAZ poprechádzať svetom bájok, ktoré nesú v sebe posolstvo? Možno áno, možno nie. A možno práve teraz niekto významne zdvihol obočie. Akceptujem, zrejme neprinesiem nič nové, iba sa pokúsim zamerať pozornosť iným smerom. Mojim prvoplánovým cieľom je odľahčiť situáciu a snáď prispieť k zmierlivejšej, znášanlivejšej [...]

Russia Protest

Putin predlžuje politický život starej garde. Jeho "politbyro" bude staršie, ako mal Brežnev

19.10.2024 17:00

Za právo byť doživotným vládcom je potrebné dať rovnaké výsady svojim dvoranom. Šéfa Kremľa obklopujú sedemdesiatnici.

izrael, gaza

Najnovšie izraelské údery v Pásme Gazy zabili vyše 30 ľudí, armáda oblieha nemocnice

19.10.2024 16:46

V utečeneckom tábore na severe pásma od začiatku rozsiahlej pozemnej ofenzívy za posledné dva týždne zomrelo vyše 400 ľudí.

SR Košice Hlas-SD snem predseda voľba Pellegrini KEX

O osude Slovenska nemôže rozhodovať len Bratislava. Hlas avizuje návrh zmeny volebného systému

19.10.2024 16:18, aktualizované: 17:10

Na programovej konferencii strany Hlas ministri prezentovali odpočet opatrení prijatých v rezortoch a predstavil hlavné tézy budúcej stratégie.

vybor pre obranu a bezpecnost, gaspar

Gašpar: Šéf SIS povedal, že žiadna správa o atentáte neexistuje. Mal by Šutaj Eštok odstúpiť? Kolíková: Možno nás predbehne

19.10.2024 14:30

Situácia okolo správy o atentáte sa tak zamotáva ešte viac. Tibor Gašpar si nemyslí, že by mal minister vnútra odstúpiť. Opozícia nevylúčila, že ho bude odvolávať, no možno ich predbehne a odíde sám.

anina

Svet robí cestu ľuďom, ktorí vedia kam idú. (Ralph Waldo Emerson)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 143
Celková čítanosť: 272563x
Priemerná čítanosť článkov: 1906x

Autor blogu