Založ si blog

ZLO V NAŠOM ŽIVOTE…

Veľa vecí má trápi, ale aj nadchne. Spôsobujú to mnohé momenty, čo mi prináša život. Nakoniec, ako každému z nás. Životné príbehy, zážitky ma provokujú k tomu, že často vyjadrujem svoje názory a pocity. Robím tak s vierou a nádejou, že nájdem spriaznenú dušu, a že sa moje dobre myslené slová dotknú srdca niekoho z mojich blízkych, priateľov, či známych.

Niekedy možno „tlačím na pílu“ a potom „zamotám“ do jednej témy viac problémov. Nastolím niekoľko otázok. Priznávam, uniklo to z mojej pozornosti, preto dám na radu z debaty k niektorému z mojich  príspevkov tu na blogu. Uznávam, že niekedy je menej naozaj viac. Skúsim  to trochu inak.

Dnes to bude  iba jedna  téma:  ZLO  V NAŠOM ŽIVOTE.

„Zlo = slovo vyjadrujúce negatívne hodnotenie čohokoľvek. Zlo je v každom prípade škodlivá vec, ktorá nám spôsobuje traumu, ujmu, poškodzuje naše fyzické i psychické zdravie“. Citujem, našla som na internete.

Mňa osobne zaujalo slovo ZLO vo vzťahu  medzi ľuďmi – zlé správanie, zlé interpersonálne vzťahy… Inšpiroval ma  nasledovný citát:

„ZLÉ SPRÁVANIE SA JEDNÉHO K DRUHÉMU SI GENERÁCIE POSTUPNE PREDÁVAJÚ AKO GENERAČNÚ CHOROBU.“ Francis Bacon, anglický filozof, štátnik, vedec, právnik a autor 1561–1626.

Myšlienka určite aktuálna aj dnes. Myslím si, že podobnosť s chorobou nie je čisto náhodná, ale trefná. Choroby sú rôzne. Svoju úvahu dávam do súvisu najmä s chorobami prenosnými – infekčnými. Nie sme celkom bezmocní. Vieme si podporovať imunitu, vieme infekčným chorobám predchádzať, a vieme sa chrániť pred ich šírením.

Rovnako je to so zlom. Tiež nie sme celkom bezmocní. Vieme na sebe pracovať, podporovať svoje komunikačné zručnosti a získavať imunitu voči šíriteľom zla. Vieme sa aj účinne brániť pred šírením zla.

Každý máme svoj osobný príbeh, a možno nie iba jeden, kedy malo zlo v našom živote navrch. Ibaže tiež platí, že „všetko zlé je na niečo dobré“ alebo  „čo nás nezabije to nás posilní“. Nehnevám sa, hoci som si veľké zlo „užila“, krátko pred odchodom z aktívneho života. Prijala som to, popasovala som sa zlom, resp. so zlým človekom  a vyriešila som, čo mi život priniesol. Nakoniec to celé dopadlo v môj prospech, a som za to vďačná. Ako to máte vy? Podelíte sa o svoje skúsenosti a poskytnete rady v debate?  

Ak tak, urobíte už teraz vám ďakujem za váš čas.

Víno pije, vodu káže alebo Reči sa hovoria, chlieb sa je…

20.04.2024

Začala som slovenskými prísloviami, pokračovať by som chcela generačnými problémami. Mám pocit, akoby sa pomyslené generačné nožnice roztvárali stále viac a viac. Nechápem autorov niektorých internetových, zvukových a printových príspevkov, ktorí neváhajú prilievať „olej do ohňa“. Iste, nič nie je biele, ani čierne, ale zovšeobecňovať problémy [...]

Život a smrť – krehká hranica

15.04.2024

Existuje vôbec hranica medzi životom a smrťou? Nechcem navodiť situáciu filozofických, či náboženských otázok. Skôr sa chcem zamýšľať nad zlomovými životnými situáciami v dôsledku, ktorých život končí a nastáva smrť. Život je to najdrahšie, čo máme a dostaneme ho iba raz. Často sa stretávam sa tým, že ľudia prirovnávajú svoj život [...]

Propaganda, propaguj, rozširuj…

11.04.2024

Komu, čo vyhovuje to propaguje, rozširuje… Myslím si, že sa to týka aj volebného práva a práva mať názor. Mám pocit, že si to vysvetľujeme každý po svojom. „Volebné právo je všeobecné, rovné a priame, a vykonáva sa tajným hlasovaním. Podmienky výkonu volebného práva ustanoví zákon“ (Ústava SR). Názor – mienka, pohľad, [...]

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

pellegrini, vila na slavíne

Prezidentské bývanie sa hľadá desaťročia, Pellegrini dedí veľký hriech svojich predchodcov. Čo hovorí úrad a analytik?

29.04.2024 06:00

Bezpečnostný analytik aj Úrad na ochranu ústavných činiteľov uviedli, že vlastné bývanie je potrebné aj kvôli incidentom. Je otázne, či sa budúci prezident Peter Pellegrini bude touto dilemou zaoberať.

Ukrajina, Bohdana

Expert z Ukrajiny: Rozhodujeme sa, či zachránime mestá alebo vojakov

29.04.2024 06:00

Myšlienka predčasných rokovaní o mieri na Ukrajine nie je veľmi populárna, hoci stále viac ľudí v politickom vedení štátu aj vo verejnosti nad ňou uvažuje.

anina

Svet robí cestu ľuďom, ktorí vedia kam idú. (Ralph Waldo Emerson)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 125
Celková čítanosť: 228755x
Priemerná čítanosť článkov: 1830x

Autor blogu